قیمت ساخت اسکلت فلزی

قیمت ساخت اسکلت فلزی

قیمت ساخت اسکلت فلزی

همان‌طور که می‌دانید اسکلت یک ساختمان، سازه‌ای است که بار ساختمان را به دوش می‌کشد و میزان دوام و استحکام آن را تضمین می‌نماید. پس اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین اسکلت‌های ساختمانی، سازه‌های فلزی هستند که عمر و مقاومت بسیار بالایی دارند. با توجه به این مزایا، در نظر گرفتن قیمت ساخت اسکلت فلزی برای افرادی که قصد دارند پروژه‌ای ساختمانی را با این مصالح، ایجاد نمایند و یا به ساخت سوله و یا هر سازه فلزی دیگری دست بزنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

در حالت معمول ساختمان‌های با اسکلت فلزی، دارای مصارف کشاورزی، صنعتی، کارگاهی، تجاری، مسکونی و… هستند و چندین عامل مؤثر، قیمت و هزینه ساخت این سازه‌ها را با تغییر مواجه می‌سازد. در این مقاله قصد داریم برخی از عوامل مؤثر بر قیمت ساخت اسکلت فلزی را معرفی نماییم.

عوامل مؤثر بر قیمت ساخت اسکلت فلزی

قیمت ساخت اسکلت‌های فلزی با در نظر گرفتن مواردی از قبیل وزن آهن‌آلات مصرف‌ شده، حجم پروژه و موقعیت آن، نوع طراحی ساختمان، روش اجرای کار و… تعیین می‌شود و میزان دستمزد نیروی انسانی نیز در این زمینه اثرگذار است. در ادامه به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

نوع ساختمان و طراحی آن

یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر هزینه ساخت یک اسکلت فلزی، نوع ساختمان مورد نظر و شیوه طراحی آن است. همان‌طور که می‌دانید میزان مصرف فولاد و فلز در یک سازه به روش طراحی آن وابسته‌ است. طبق این عامل، سازه‌هایی که ساده‌تر هستند و یا وزن سبک‌تری دارند قیمت کمتری نسبت به پروژه‌هایی دارند که وسیع‌ترند و یا وزن آن‌ها سنگین‌تر است.

از جمله عوامل اثرگذار بر نوع سازه و طراحی آن می‌توان به ابعاد ساختمان مورد نظر اشاره کرد. بار باد، بار زلزله و… از دیگر عواملی هستند که بر شیوه طراحی ساختمان و به‌ طور مسلم در قیمت ساخت اسکلت فلزی اثر گذارند.

کارخانه و محل ساخت اسکلت فلزی

در شرایط حاضر بسیاری از بخش‌های مربوط به سازه‌ها و ساختمان‌های فلزی در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. در چنین شرایطی، کارخانه و محل ساخت اسکلت فلزی، روش حمل و نقل، میزان مصرف سوخت و… در تعیین قیمت نهایی این سازه‌ها اثرگذار است.

قیمت فولاد

همان‌طور که می‌دانید شاکله و پایه اصلی تشکیل‌ دهنده اسکلت‌های فلزی، فولاد است. بنابر این عامل، قیمت فولاد به‌ طور مسلم قیمت نهایی و هزینه ساخت اسکلت فلزی را دچار تغییر و تحول می‌سازد.

فولاد عنوان ماده‌ای بسیار قوی است و سازه‌هایی که با استفاده از این عنصر ایجاد می‌شوند انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند. این عوامل باعث شده تا در حال حاضر این نوع از سازه‌ها موارد مصرف بسیار زیادی در پروژه‌های مختلف داشته باشند.

در شرایط حاضر قیمت فولاد و فلزات به‌ صورت روزانه دچار تحولاتی می‌شود. این عامل نیز باعث می‌شود تا نتوانیم قیمت ساخت اسکلت فلزی را به‌ طور کاملاً دقیق برآورد نماییم. تغییرات قیمت در حوزه فولاد و محصولات فلزی، به دلیل نوسانات قیمت ارز و دلار در بازار روی می‌دهد. اما نباید عامل تقاضا و عرضه را نیز نادیده گرفت. چراکه با کاهش پیدا کردن میزان تقاضا برای خرید این دسته از محصولات، با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد. در حالی‌ که اگر تقاضا برای خرید محصولات فولادی بیشتر شود، با افزایش قیمت‌ها نیز مواجه می‌شویم.

وزن اجزای اسکلت فلزی

در حالت کلی، یک سازه فلزی، از چندین بخش اصلی به‌ وجود آمده است. این بخش‌ها عبارتند از: فونداسیون، ستون، تیر، پله، مهاربند و…

هر کدام از اجزای اسکلت فلزی، انواع مختلفی دارند و در وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در برآورد قیمت ساخت اسکلت­های فلزی، وزن اجزا و بخش‌های مختلف آن­ها است.

حجم پروژه و موقعیت آن

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت ساخت اسکلت‌های فلزی، حجم پروژه مورد نظر شما است. حجم پروژه می‌تواند در مدت‌ زمان اجرای کار نیز تغییر و تحولاتی به وجود آورد. در چنین شرایطی لازم است موقعیت مکانی و یا جغرافیایی پروژه را نیز در نظر داشته باشید و میزان مسافت راه، شرایط آب‌ و هوایی و محیطی اجرای پروژه را نیز در نظر بگیرید. چراکه این عوامل تاثیر قابل‌ توجهی در میزان موفقیت کاری پرسنل دارند و از طرف دیگر قدرت مانور تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز را نیز تغییر می‌دهند.

ابزار و نیروی انسانی مورد نیاز

برای ساخت و اجرای اسکلت‌های فلزی به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز داریم و لازم است ماشین‌آلات مخصوصی برای این کار در نظر گرفته شوند. از دیگر عوامل مورد نیاز برای این کار می‌توان به نیروی انسانی اشاره کرد. تمامی این عوامل بر قیمت ساخت اسکلت‌ فلزی، پیاده‌سازی و اجرای آن‌ اثرگذار است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *