پیمانکار سازه فلزی

پیمانکار سازه فلزی

پیمانکار سازه فلزی

استخدام یک پیمانکار سازه فلزی تصمیمی بسیار جدی بوده و برای این امر تنها باید به شرکتی باسابقه و دارای تجربه‌ای بالا اعتماد کرد. از جمله مواردی که باید در انتخاب یک پیمانکار در نظر گرفته شود شامل مواردی همچون دارا بودن مجوز، پیش زمینه کاری، داشتن پیشینه ساخت و سازهای گسترده و سایر موارد است.
یک پیمانکار سازه باید به شما اجازه دهد تا بتوانید مدیریت پروژه ساختمان خود را داشته باشید. حضور در یک پروژه ساختمان سازی از چشم انداز تا تکمیل قرارداد ساخت باید دقیقا همان‌طور که در نقشه‌های معماری و رندرهای سه بعدی دیجیتالی طراحی و به شما نشان داده شده است، پیاده سازی شود.

موارد مهم در انتخاب پیمانکار سازه فلزی

پیمانکاران و سازندگان در نظر داشته باید بسیار آموزش دیده و باتجربه باشند تا بتوانند ساختمان شما را به درستی و به موقع نصب و آن را در تاریخ درج شده در قرارداد تکمیل کنند. یک پیمانکار سازه باتجربه در این راه از موارد زیر بهره می‌گیرد:

  • استراتژی‌ها و برنامه‌های درست به جهت ساخت سازه
  • امکان ساخت ساختمان‌ها در هر نقطه از شهر
  • امکان پیش بردن پروژه در هرگونه شرایط آب و هوایی
  • دارا بودن امکانات مناسب با ساخت سازه
  • امکان تحویل پروژه در زمان تعیین شده
  • بهره‌‎گیری از افراد باتجربه و آگاه در زمینه ساختمان سازی
  • کنترل کیفیت پروژه
  • مشارکت بین پیمانکاران و تولیدکنندگان
  • توانایی مدیریت ۴ اصل مهم پروژه، هزینه، تدارکات و ریسک

مزایای ساخت‌وساز ساختمان فلزی

از آنجایی که ساختمان‌های فلزی بسیار پرکاربرد و قابل تنظیم بوده، به همین دلیل دارای مزایای بسیاری از نظر هزینه و زمان بندی برای بسیاری از پروژه‌ها هستند. ترکیب ساختمان‌های فلزی از پیش مهندسی شده در پروژه طراحی و ساخت می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی سریع شده و فرآیند کنترل هزینه پروژه را افزایش دهد.
در این صورت نه تنها می‌توان ساختمان‌های فلزی از پیش مهندسی شده را متناسب با نیازهای عملیاتی مشتری سفارشی کرد بلکه می‌توان آنها را با ویژگی‌های معماری، ترکیب رنگ و سایر موارد نیز سفارشی کرد. ساختمان‌های فولادی همه کاره هستند و برای بسیاری از کاربردها همچون موارد زیر مناسب هستند:

  • انبارداری و توزیع
  • ساختمان سازی
  • طراحی و ساخت فروشگاه‌ها و ادارات
  • مراکز خدمات کشاورزی
  • و غیره

ساخت سازه‌های فولادی مزایای بسیاری دارد. این ساختمان‌ها با داشتن سقف فلزی و سایدینگ از دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و از نظر ساختاری سالم و مقاوم در برابر وزن سنگین هستند که همین موارد موجب شده تا از این سازه‌ها در مقایسه با سایر روش‌های ساخت‌وساز بیشتر استفاده شود. امروزه سازه‌های فلزی می‌توانند در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته شوند و با مشخصات و نیازهای عایق ساختمان فلزی در نظر داشته مطابقت داشته باشند.
مورد مهم دیگر این است که ساختمان‌های فولادی کاملا قابلیت بازیافت داشته و غیر قابل احتراق و ضد موریانه هستند. امروزه صنعت ساخت‌وساز سازه‌های فولادی درگیر یک محصول بسیار پر تقاضا هستند که نسبت به تیرآهن‌های فولادی و سازه‌های موج‌دار سال‌های اولیه فاصله بسیاری گرفته است.

هزینه ساخت یک سازه فلزی چقدر است؟

تمام پروژه‌های ساختمانی سازه فلزی باید دارای پایه‌های بتنی و هزینه‌های نصب باشند. بسته به اینکه اندازه ساختمان چقدر بوده و در کجای کشور قصد ساخت سازه دارید، هزینه‌های پروژه می‌تواند در انتهای پروژه کمتر یا بیشتر شود. طبیعتا ساختمان‌های بزرگ‌تر هزینه بیشتری را در برداشته و در برخی مناطق کشور هزینه بتن و نصب آنها صرف نظر از اندازه نیز بیشتر یا کمتر خواهد بود.
همان‌طور که قیمت سیستم ساختمان فلزی به قیمت فعلی فولاد، کاربری مورد نظر و مکان مهندسی بستگی دارد، هزینه ساخت ساختمان نیز به شدت به چند عامل مهم بستگی دارد. پیش‌تر اشاره شد که اندازه ساختمان باعث افزایش یا کاهش قیمت هرگونه مصالح و خدمات ساختمانی خواهد شد اما به همان اندازه که اندازه یک پروژه مهم است، اینکه قصد دارید تا کجا ساختمان خود را بسازید نیز بسیار مهم خواهد بود.
صرف نظر از اندازه و هزینه ساخت ساختمان، در صورتی که قصد ساخت ساختمانی را در منطقه‌ای همچون شمال شهر داشته باشید این هزینه بالاتر خواهد رفت. به همین دلیل پیش از تصمیم‌گیری در خصوص ساختمان سازی باید تمامی جوانب و موارد مهم در خصوص آن در نظر گرفته شود و بودجه در نظر داشته با پیمانکار ساخت سازه فلزی در میان گذاشته شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *